Дослідження АМКУ ринків роздрібної торгівлі лікарськими засобами: алгоритм дій аптечних закладів

Ответить
News
Сообщения: 2113
Зарегистрирован: 10 июн 2014 20:49

Дослідження АМКУ ринків роздрібної торгівлі лікарськими засобами: алгоритм дій аптечних закладів

Сообщение News » 23 авг 2014 00:02

Дослідження АМКУ ринків роздрібної торгівлі лікарськими засобами: алгоритм дій аптечних закладів

Дослідження ринків роздрібної торгівлі лікарськими засобами Антимонопольний комітет України (далі — АМКУ) проводить не вперше. У 2012 р. АМКУ вже проводив відповідне дослідження. Тоді було зроблено висновок, що основними факторами, які впливають на стан конкуренції й на ціноутворення на регіональних ринках роздрібної торгівлі лікарськими засобами, в 2010–2011 рр. були:
1) високий рівень адміністративних бар’єрів вступу на ринок;
2) обмеження з боку іноземних постачальників на пропозиції на оптовому ринку;
3) суб’єктивна поведінка окремих органів місцевого самоврядування, медичних закладів й учасників ринку;
4) прояви недобросовісної конкуренції.
За результатами дослідження 138 регіональних ринків роздрібної торгівлі лікарськими засобами було виявлено, що на 110 ринках здійснюють діяльність суб’єкти господарювання з ознаками індивідуальної або колективної монополії, розпочато 29 справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції.
Що ж означає повідомлення АМКУ від 23.04.2014 р. про початок дослідження ринків роздрібної торгівлі лікарських засобів? Безумовно, воно пов’язане з підвищенням цін в аптечних закладах й завданням не допустити необґрунтованого росту цін на лікарські засоби для населення. У той же час нагадаємо, що АМКУ не є інспекцією з контролю за цінами, це орган, який має забезпечувати існування конкуренції, що досягається, зокрема, шляхом здійснення контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції.
Очевидно, що в першу чергу дослідження АМКУ буде стосуватися аптечних закладів та їхніх дистриб’юторів. Як завжди, АМКУ будуть направлені відповідні запити про надання інформації, що стосуватимуться механізму формування цін на лікарські засоби на ринку роздрібної торгівлі. Цілком ймовірно, що за результатами аналізу отриманої інформації АМКУ будуть дані рекомендації окремим суб’єктам господарювання з метою недопущення порушень конкурентного законодавства, а відносно окремих — розпочаті справи по порушення. Що ж робити суб’єктам господарювання, що здійснюють свою діяльність на відповідному ринку? Варто дотримуватися такого алгоритму дій:
- відповідати на всі запити АМКУ. Цей орган має повноваження затребувати досить значний обсяг інформації. Отримавши відповідний запит, на нього обов’язково слід реагувати, причому відповідаючи на всі запитання в повному обсязі. У разі неможливості надати відповідь на будь-яке із запитань, необхідно зазначити це, обґрунтувавши таку неможливість. Також важливо надавати інформацію АМКУ у встановлений ним строк або подавати клопотання про продовження строків для надання відповіді, зазначивши, чому отримувач запиту не має можливості зробити це вчасно. Крім того, якщо розкриттю підлягає конфіденційна інформація, про це необхідно зазначати у відповіді в порядку, передбаченому законодавством, з метою недопущення її розголошення третім особам в майбутньому;
- надати АМКУ додаткову інформацію, що не була запитана, однак може підтвердити об’єктивність підняття цін на ті чи інші лікарські засоби;
- продумати завчасно стратегію поведінки в АМКУ. Проаналізувавши запит, як правило, можна зрозуміти, що хоче отримати АМКУ й для чого ця інформація необхідна. Тому формулювання окремих відповідей на питання, надання додаткової інформації, зазначення додаткових пояснень мають бути частиною виробленої майбутньої стратегії. Пам’ятайте, більшість інформації, на яку потім буде посилатися АМКУ, збирається ним як раз на стадії запитів, коли справа про порушення ще не розпочата;
- надати АМКУ економічне обґрунтування формування цін на лікарські засоби. Наявність такого обґрунтування може попередити настання багатьох негативних наслідків для суб’єктів господарювання в майбутньому.
Крім того, враховуючи ще не завершене розслідування АМКУ у справі «продуктового ритейлу» й вже зроблені заяви очільників АМКУ про плани перевірити, у тому числі, аптечний ритейл, ми б рекомендували аптечним закладам звернути увагу на обґрунтованість встановленого розміру плати за надання «додаткових послуг» постачальникам лікарських засобів, зокрема «плати за вхід», за розміщення лікарських засобів на полицях тощо.
Вікторія Пташник, адвокат, партнер DROIT LAW FIRM

Ответить

Вернуться в «Государственное регулирование»